Kuvaus
Tekniset tiedot:
- Akselin leveys navasta napaan 50cm
- Rumpujarrut
- Moottorissa 2 mekaanista vaihdetta. Pitkä ja lyhyt ( Välityssuhteesta ei tietoa)
- Moottorin nimellisteho 650w. Moottorinohjaimen antama maksimiteho 2100w
- Moottorinohjain toimii 48v ja 60v jännitteellä.
- Moottorinohjaimen maksimivirta 35a
- Maksimiteho 48v jännitteellä 1680w / 60v jännitteellä 2100w
Paketissa mukana Taka-akseli moottorilla + moottorinohjain + kiinnitystarvikkeet akselille + kytkentärasia vaihekaapeleille + vaijeri vääntövivulla jolla vaihdetaan akselista mekaaninen vaihde.
- Iskunvaimentimen korvakkeet sekä tukivarsien korvakkeet irrallaan paketissa joten ne voidaan hitsata omaan projektiin sopivaksi.
- Taka-akselin kyljessä paikka vaijerille joka vaihtaa ison tai pienen vaihteen
Moottorinohjaimen liitännät
- Paksut kaapelit Musta / Punainen = Akun plus ja miinus
- Paksut kaapelit Vihreä / Keltainen / Sininen = Moottorin vaiheet
- 6 napainen liitin Mus/Pun/Vih/Kel/Sin = Moottorin Hall anturit
- 3 napainen liitin Mus/Vih/Pun = Kaasukahva
- 3 napainen liitin Kel/Sin/Mus = 3 nopeus valinta
- 2 napainen liitin Mus/Har = Pakki
- 1 napainen pariliitäntä. Kaksi värinen Violetti valkoinen. Kääntää moottorin pyörimissuunnan jos akseli asennetaan ”väärinpäin”
- 1 napainen pariliitäntä. Kaksivärinen punavalkoinen. Soft Start. Moottori lähtee rauhallisesti pyörimään vaikka kaasu käännettäisiin lähdössä pohjaan.
- Punainen 2 napainen liitin jossa kaapelien värit musta / punainen. Varashälyttimen plus ja miinus. Tähän tulee jatkuva jännite virtalukon asennosta riippumatta.
- Punainen 4 napainen liitin. Varashälytin. Voidaan kauko käynnistää tätä kautta ilman avaimia hälyttimen kaukosäätimellä. Tähän voidaan yhdistää normaali sähköskootterin varashälytin.
Kokemuksia akselista.
Testi.
Laitoin akselin kiinni yhteen skootterin runkoon pienillä 3.00 x 8″ renkailla.
Huippunopeus 48v jännitteellä pienellä vaihteella oli 6km/h ja isolla vaihteella 15km/h. Tällä välityksellä 110kg akkuja kyydissä ei ollut tarvetta vaihtaa pienemmälle vaihteelle meidän yhdessä testimäessä, eli vääntöä piisaa.
Tämä rengastus olisi sopiva juurikin nokkakärry yms pieni kuljetusalusta hommiin jossa kuljetaan kävellen vieressä tai perässä. Pienellä vaihteella oli käytössä myös 3 sähköistä nopeusaluetta ja pienimmillään akseli kulki kaasu pohjassa 2km/h 1 nopeudella, 4km/h 2 nopeudella ja 6km/h kolmosnopeudella. Soft Start päällä se lähtee raskaassakin lastissa smoothisti ja turvallisesti liikkeelle.
Testi 2. Laitoin akseliin Monkijän peräkärryn 22/11-8 renkaat alle ja nyt huippunopeus nousi 48v 25km/h ja 60v 30km/h. Pienellä alueella huippunopeus alle 10km/h.
Nyt kävin ajelemassa jäällä ja erilaisissa mäissä tällä kompinaatiolla. Nyt jyrkimmissä mäissä nopeus tippui selvästi isommalla vaihteella, mutta pienemmällä vaihteella kaikki mäet mentiin ylös jos vain pito riitti. Pienellä alueella on siis vääntöä enemmän kuin pitoa näin talvikeleissä ainakin 😉
Tähän sopivia renkaita on tulossa valikoimaan myös lähiaikoina.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.