Kuvaus
Tekniset tiedot:
- 48V Jännite
- 750W Teho / 20,1A
- Moottorin vapaa kierros 3100rpm / kuormitettu max 2800rpm
- Vaihteisto 1:6 eteen + pakki
- Hammasrattaan max. rpm 480
- Kuormittamaton max kulutus 5A
- Hiiliharjaton sähkömoottori
- Moottorin kiinnitys 145x80mm
- Eturatas 14H
- Takaratas 41H, 4x80mm, reikä 69mm, yksisuuntalaakerin sisähalkaisija 31mm
- Ketju 420
- Takuu 3kk
Klikkaa tästä sopiva akku https://pekansahkokiituri.fi/tuote/48v-20ah-li-ion-akku-laturi/ tai kysy custom akkua.
Moottorinohjaimessa on 3-asentoinen nopeuden valitsin sekä pakki. Voidaan asentaa kaksipyöräiseen, kolmipyöräiseen tai nelipyöräiseen kulkuneuvoon.
Omat käyttökokemukset tästä moottorista.
Olen käyttänyt moottoria parissa mönkijässä, Chopperissa sekä skootterissa.
- Moottori on asennettavissa molemmin päin. Kun ratas on asennettu oikealle puolelle toimii moottori normaalisti. Jos moottori on asennettun niin, että ratas on vasemmalla puolella toimii moottori ns: väärinpäin. Tuolloin pyörimisuunta voidaan vaihtaa vaihtamalla kaksi vaihekaapelia sekä HALL kaapelia ristiin. https://pekansahkokiituri.fi/kuinka-loytaa-oikeat-vaiheet-harjattomaan-moottoriin/
- Moottori on vakiona jo hyvin vääntävä ja vetää n: 25km / h kulkevassa kevyessä sähköajoneuvossa ja peräkärryssä pari aikuista ja pari lasta. Mäen nousu kyky hyvä.
- Moottorissa on 1/6 alennusvaihteisto mikä tiputtaa moottorin kierrokset 2800rpm -> 480rpm akselin päässä. Isopyöräiset mopot kulkevat luultavasti vakiovälityksellä n: 25km/h, mutta pienirenkaiset mönkijät yms voivat kulkea vakio välityksillä jopa alle 15km/h. Tuolloin nopeuden kasvattamiseen on muutamia vaihtoehtoja. Välityksen muuttaminen rattailla https://pekansahkokiituri.fi/tuote/20-piikkinen-ratas-bm1418zxf-moottoriin/ tai käyttö jännitteen nostaminen 48v -> 60v tai 72v.
- Moottorin leveys on 258mm mikä kannattaa huomioida pienissä ja kapeissa kulkuneuvoissa. Moottorin pääty tulee tuolloin jonkin verran rungon ulkopuolelle, mutta ei yleensä haittaa käyttöä.
Vakio moottorinohjain antaa maksimi virtaa 35-38a tuotantoerästä riippuen ja olen kokeillut ajaa moottoria myös suuremmilla virroilla ilman ongelmia. Tehohan tietysti nousee näissä virityksissä mikä on huomioitava tieliikenne käytössä.
Jos etsit edullista ja vääntävää moottoria, niin tämä on hyvä vaihtoehto. Muihin halpoihin moottoreihin verraten tässä on muutamia etuja.
1. Ketjut ovat ns: vakiotavaraa joita saa Motonetistä ja kaikista MP-liikkeistä. Samoin takarattaita saa usein hyllytavarana menopeleihin jos välitystä pitää muuttaa.
2. Moottori on vakiona vääntävä. Se nousee isommatkin mäet nätisti ylös kun taas sen 1000w tehoiset halvemmat kilpailijat työnnetään sama mäki ylös. ( meillä on oma testimäki 🙂 )
3. Moottorinohjaimessa on vakiona pakki.
4. Moottorissa on viristyspotentiaalia jos vakio nopeus tai tehot eivät riitä. Lisää vain tehokkaampi moottorinohjain sekä korkeammalla jännitteellä oleva akku.
https://www.tiktok.com/@sahkokiituri/video/7163388544151555334
Klikkaa tästä sopiva moottorinohjain virityskäyttöön https://pekansahkokiituri.fi/tuote/kelly-kls7212-moottorinohjain/
Kytkentäohje sähkömoottori 500W / 750w – 48V
1. kytke moottorista tulevat rengas liittimet keltaiseen kiskoon, sekä säätimeltä samat värit
yhteen. (vihreä, sininen ja keltainen)
2.kytke moottorilta tuleva 5 tai 6napainen hall anturin iso-liitin säätimen vastaavaan
liittimeeseen.
3.kytke kaasukahvan 3-johtoa säätimen vastaavaan liittimeeseen. (Vihreä- valkoiseen,
musta- mustaan, punainen- punaiseen)
4.Kytke virtalukon punainen johdin +48V jännitteeseen ja vihreä johto säätimen oranssiin
yksittäiseen johtimeen.
5.Kytke keltaiseen kiskoon akustolta + punaiseen ja – mustaan 48V
6.Kun ruskea ja musta johto kytketään yhteen on peruutus asento päällä.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.